שבר בשורש כף היד מיוחס בדרך כלל לשבר סביב פרק היד, שבר קוליס. בדרך כלל, זה קורה בגלל נפילה על יד מושטת. באופן ספציפי, השבר מתרחש בקצה עצם האמה הקרויה רדיוס. נפילה על היד המושטת קדימה עשוייה להיות כתוצאה ממעידה או מאיבוד שיווי המשקל וזהו מנגנון ההגנה של הגוף נגד נפילה ישירה על הפנים. סוג שבר כזה אינו נפוץ בקרב מטופלים צעירים יותר, אך זה מקרה נפוץ וניתן לראותו אצל מטופלים מבוגרים יותר, חולים עם אוסטרואופורוזיס וכאלה הסובלים מכל צורה אחרת של מחלה בעצמות.

הטיפול בשבר קוליס דורש קיבוע של גבס, וזאת כדי להקל על הדחיסה ולמנוע תזוזה, במאמץ לקדם את ריפוי המקום. במקרים מסויימים, גם נדרש תיקון כירורגי. כשהכאב והנפיחות מצטמצמים, המטרה משתנה, המטרה החדשה הניצבת בפנינו היא לגרום למפרק להגיע לטווח תנועה טוב ככל האפשר ולשחזר את כוח השרירים, זהו המקום בו הפיזיותרפיה משחקת תפקיד חשוב.

איך פיזיותרפיה יכולה לעזור ?

הפיזיותרפיה יכולה לסייע בשחזורם של שברים בשורש כף היד בכמה דרכים:

1. RICE

מנוחה, קרח, חבישה, הרמה. מטרת ביצוע הפעולות הנו הפחתת הנפיחות, הכאב והחשת הריפוי.

2. תרגילי חיזוק ומתיחה

השרירים נוטים לאבד את אופיים, את החוזק שלהם ואת המסה בעקבות תקופה של חוסר פעילות. תרגילי מתיחה וחיזוק, יכולים למזער את התופעה של ניוון שרירי.

3. טיפולים בעיסוי ובתנועה

קבלת טיפול ידני מפיזיותרפיסט מיומן על המפרק או במקום הצלקת הכירורגית, מועיל מאד, עוזר להפחתת כאב, הורדת נפיחות ושיפור זרימת הדם לאזור, כדי להחיש את הריפוי.

4. גירוי חשמלי

משמש כדי לשפר את טונוס השרירים ואת כוחם או לחליפין להרגיע את המקום המטופל לאחר טיפול ידני. פעולה זו כרוכה בהפעלת זרם חשמלי בעוצמה מזערית על סיבי השריר, כדי לעורר את התכוונות השרירים.

5. טיפול בשיווי משקל

אם נגרם שבר קוליס אצל מטופל מבוגר בגלל איבוד שיווי המשקל, הטיפול נועד כדי לשפר את כוח שרירי הליבה ואת האיזון. בזמנים מסויימים כדאי להיעזר במקל הליכה או בהליכון.

בהתחשב בחשיבות פרק כף היד בפעילויות היום יומיות, מטרת הפיזיותרפיסט הינה לעזור לזכות מחדש בתנועה מלאה של פרק כף היד שנפגע. עם

זאת, הפיזיותרפיסט יכול גם לעזור ולהוריד את הנפיחות, להפחית את הכאב, לשפר את החוזק, לשפר את האיזון ולתת את האפשרות לזכות שוב בעצמאות, במיוחד אצל מטופלים מבוגרים. הפיזיותרפיסט עוזר לתהליך הריפוי. ההתאוששות משברי קוליס, עלולה להתעכב בגלל תנועה קיצונית ולא הכרחית לאחר הסרת הגבס. את המצב הזה ניתן לצמצם או להימנע מכך תחת פיקוחו של פיזיותרפיסט מוסמך. זהו הטיפול שאתם צריכים.

הפיזיותרפיה הינה נדבח חשוב מבחינת ההתאוששות המלאה בתנועת כף היד וכוחה לאחר שבר קוליס.

הפיזיותרפיסט יבצע את הטיפול אותו אתם צריכים כשאתם צריכים אותו. אם נפגעתם וכואב לכם, יש סיכוי טוב שהפיזיותרפיה תוכל לעזור לכם. אני מבצע טיפולי פיזיותרפיה בחריש, פרדס חנה, מצפה אילן, עפולה ובסביבה. כדי להתחיל, התקשרו אלי עוד היום ונתאם פגישה, אעשה כמיטב יכולתי לתאם פגישה בטווח של 24 שעות מרגע הפניה אלי.

ניתן לקבל מידע נוסף על אופי הטיפול כאן ומידע על מחירים כאן.