סובל מנקעים חוזרים ומתחושות של חוסר יציבות בקרסול? בורחת לך כף הרגל? כיצד נגרם נקע בקרסול? איך מטפלים בנקע בקרסול? איך מטפלים בחוסר יציבות כרונית בקרסול? סובל מכאב כרוני בקרסול לאחר פציעה?

נקע בקרסול היא אחת מפציעות הספורט הנפוצות ביותר!

כ-85% מהנקעים בקרסול מערבים פגיעה ברצועות, בד"כ ב-Anterior talofibular ligament (ATFL). מכאניזם הפציעה הנפוץ ביותר הוא סיבוב פנימי של הקרסול, כאשר הגורם המשפיע ביותר על הסיכון לחוות נקע בקרסול הוא נקע קודם בקרסול.

 

קרוב ל-40% מהסובלים מנקע קרסול שאינו מטופל כראוי, ממשיכים לסבול מסימפטומים שונים, כגון תחושה של חוסר שליטה בקרסול או כאב כרוני המאפיינים חוסר יציבות בקרסול. אצל אנשים אלו ייתכן מצב של נקע בקרסול כתוצאה מפעולה פשוטה ויום יומית כגון הליכה. במצב כזה יש לפנות לקבלת טיפול אצל פיזיותרפיסט מוסמך. הפתולוגיה מתאפיינת בחולשת שרירים סביב מפרק הקרסול, בפגיעה בתחושת מיקום המפרק במרחב (לדוגמה כאשר ישנו צורך להסתכל על כפות הרגליים בזמן הליכה על משטחים שונים, למשל על חוף הים), בירידה ביציבות הקרסול הפגוע ובהופעת נקעים חוזרים. פגיעה זו נפוצה בקרב 20%-47% מכלל האוכלוסייה.

הטיפול המקובל כיום בחוסר יציבות בקרסול הינו טיפול פיזיותרפיה, המתמקד בעיקר במניעת הנקיעה החוזרת. במסגרת הטיפול נכללת ראשית המלצת הפיזיותרפיסט למטופל לשימוש בתמיכה חיצונית. שנית, מומלץ לפנות לפיזיותרפיסט לקבלת טיפול ידני הכולל טכניקות מנואליות שונות: מוביליזציות, מוביליזציות תוך כדי תנועה ומניפולציות. זאת על מנת לשפר את טווחי התנועה בקרסול ואת תחושת מיקום המפרק במרחב. חשוב לכלול בטיפול הפיזיותרפיה תרגול שיווי משקל פונקציונאלי ותרגילי שיווי משקל המבוצעים על רגל אחת לצורך שיפור תנועתיות הקרסול, חיזוק השרירים מסביב למפרק הקרסול, שיפור תחושת מיקום כף הרגל במרחב, שיפור הקואורדינציה וכמו כן שיפור ביציבות המטופל. בנוסף, ביכולתו של תרגול הפיזיותרפיה להפחית את הסיכון לסבול מהפציעה בעתיד.

כואב לך הקרסול ? סובל מנקעים חוזרים ומחוסר יציבות? יש לפיזיותרפיה מה להציע! התקשר אלי עוד היום, אני מבטיח לעשות ככל יכולתי לקבוע את הטיפול הראשון תוך 24 שעות מרגע הפניה אלי, אני מבצע טיפולי פיזיותרפיה בחריש, פרדס חנה, מצפה אילן, עפולה ובסביבה.

ניתן לקבל מידע נוסף על אופי הטיפול כאן ומידע על מחירים כאן.