כולנו חווינו כאב ואי נוחות בשרירים ובמפרקים בשלב מסוים בחיינו.

כאבי שרירים ומפרקים יכולים להיות מטרידים מאד בלשון המעטה. במקרים מסוימים זה מתחיל באי נוחות קלה, בעוד שכאבים אחרים עלולים להפוך ולהיות כל כך חמורים, שדברים פשוטים כמו ישיבה, עמידה והליכה, נעשים לדבר מכאיב ביותר ומגביל בפעילויות היום יומיות.

במהלך עבודתי כפיזיותרפיסט במכון הפיזיותרפיה בראשון לציון וברעננה אני נתקל בלא מעט מקרים, בהם התחושה הכללית של המטופל היא שכך יחיה עד יום מותו, תחושה לא נכונה ברוב המכריע של המקרים. המטופלים מנסים סוגים שונים של טיפולים יעילים יותר, לדוגמא הזרקות PRP או קורטיזון (שגם להן יש תופעות לוואי) או טיפולים כמו לייזר, אך בסופו של דבר בהרבה מצבים, מגיעים מיואשים מהמצב כי הם מבחינתם השקיעו סכומי כסף נכבדים ולא רואים את השיפור המיוחל. לפיזיותרפיה יכולת לשפר את המצב הכרוך בכאבים בשריר או במפרק, במצבים מסוימים הכאב כל כך חזק וממושך ואז הפיזיותרפיה היא טיפול הכרחי.

המצבים הללו כוללים בין היתר:

 

• אוסטאוארתריטיס • דלקת מפרקים שגרונית • כתף קפואה או כתף נוקשה • כאבי ברכיים בעקבות פגיעת מניסקוס או רצועות צולבות

 

שיפור שלב אחר שלב:

אצל אנשים הסובלים מכאב כרוני או כאב אקוטי, הפיזיותרפיה משפרת את איכות החיים. הפיזיותרפיסטים מתכננים את תוכניות הטיפול כדי להקל על הכאב בטכניקות טיפול שונות ואחת המטרות העיקריות היא להגדיל את טווח התנועה, הגמישות והחוזק, תוך הפחתה בכאב בשרירים ובמפרקים.

שיפור הטווח, ההקלה בכאבי השרירים והמפרקים יביאו ברוב המכריע של המקרים לשיפור בתפקוד הגופני. תכנון מוקפד של טיפול ידני בשילוב עם תרגול, עוזר לשפר את זרימת הדם לאזורים הפגועים/המושפעים. הפיזיותרפיסט משתמש במגוון טיפולים ומכשירי עזר כדי להביא להקלה בכאבים כרוניים בשרירים ובמפרקים. דבר זה גם עוזר למטופלים להגביר בצורה בטוחה את הכוח והטווח תוך הפחתת כאב.

הטיפולים הללו כוללים הנעת המפרקים (מוביליזציות) בכיוונים שונים, עיסוי טריגר פוינטס, תרגול הנעה נכונה של המפרק ו-PNF, הנחיה לתרגול מדוייק בבית. מכשור העזר לטיפול כולל גירוי חשמלי, אולטרא סאונד וטיפול חם/קר. הפיזיתרפיסט משתמש בשיפוטו/ה הקליני, כדי לזהות, לתכנן וליישם את הפרוטוקול הנכון, בהתבסס על צרכיו של המטופל.

פתרון מוכח ובדוק:

הפיזיותרפיה מהווה פתרון מוכח לבעיות כרוניות ואקוטיות של השרירים והמפרקים. מצב זה יכול להשפיע מטופלים מכל הגילאים, ויש לכך את הפוטנציאל להשפיע על כל היבטי החיים.

למטופלים נדרשת תמיכה רגשית ופיזית, מאחר והמצב עלול להפוך ולהיות מגביל בצורה חמורה מטבעו. המטופלים עלולים לחוש חרדה, דיכאון ונכות פוטנציאלית ככל שהמצב מתקדם.

החדשות הטובות הן שפיזיותרפיסט יכול ללמד אותך מה לעשות, אני כאן כדי לעזור לך. אני רוצה שתחווה את מלוא היתרונות מבחינת החוזק שלך ותפקוד שלך. אני שואף להשיג שיפורים משני חיים עבור המטופלים שלי. שום דבר לא יעשה אותי מאושר יותר. החיוך על פניכם כשאנו מסיימים טיפול בהצלחה זו הסיבה שבחרתי לעסוק בפיזיותרפיה ולשם אני מכוון.

הפיזיותרפיה יכולה להעצים את המטופלים הסובלים מכאב כרוני במפרקים/שרירים ולשפר את איכות חייהם. תנו לי להראות לכם מה אנחנו יכולים לעשות. יש לך כאבים בשרירים או כאבים במפרקים ? אשמח לטפל בך, אני מבצע טיפולי פיזיותרפיה בחריש, פרדס חנה, מצפה אילן, עפולה ובסביבה. כדי להתחיל, התקשרו אלי עוד היום.

ניתן לקבל מידע נוסף על אופי הטיפול כאן ומידע על מחירים כאן.