כולנו חווינו כאב ואי נוחות בשרירים ובמפרקים בשלב מסוים בחיינו. כאבים בצוואר הנם כאבים מציקים ביותר ואחת הסיבות לפניה אלי כפיזיותרפיסט.

בין אם זה נובע ממתח כרוני, או מפגיעה בחוליות הצוואר, מפריצת דיסק, בלט דיסק או דלקת פרקים, הצוואר יכול להוות מקור לכאבי ראש חמורים. הכאבים הללו מכונים כאבי ראש על רקע צווארי, כך שמקור כאב הראש העיקרי הוא הצוואר.

קיים מיפוי טוב המיוחס לדפוס הכאבים של כאבי הראש. גם אם כאבי הראש מתמקדים בעיקר במצח או מאחורי העיניים, הם עשויים להיות כאבים המיוחסים לאלו המגיעים מאיזורים מוגבלים בעמוד השדרה העליון או מכאבים בצוואר.

 

מפרקי הצוואר המחברים את החלק העליון בשתיים או שלוש רמות לקראת בסיס הגולגולת אחראים לכמעט ב-50% מתוך התנועה הכוללת של הצוואר, לכן, אזור זה סופג כמות מתמשכת של מתח. יתר על כן, מפרקי הצוואר הם אלו שנושאים בעיקר במשקל הראש. עייפות, יציבה לא תקינה, פציעות, בעיות דיסק, ניוון המפרק, מתח בשרירים ואפילו ניתוחי צוואר, עלולים לגרום לכאבים באיזור קריטי זה של הגוף.

ניהול המתח כדי להפחית את כאבי הצוואר

ללחץ יש השפעה גופנית על שרירי הצוואר. כשהאדם מתוח, המתיחות בשרירי הצוואר גורמת לכאב בצוואר. כאבי צוואר כרוניים, עלולים לגרום לעצבנות, עייפות ואפילו דיכאון, ועל זה תוסיפו את המתח הקיים בחייכם. כבר פגשתי מטופלים שהתייאשו מהמצב וחשבו שכך יחיו עד ליום מותם.

גם אם המתח אינו גורם לכאב בצוואר, זה בהחלט עלול לגרום לסימפטומים המובילים לכאבים בצוואר. המתח הוכח גם ככזה המשפיע על איך חשים כאב. אם אתם נמצאים תחת לחץ, הכאבים שלכם יכולים למעשה אף לגרום לכאב גרוע יותר.

יש לשים דגש על היעזרות בפיזיותרפיה לצורך החזרה המהירה לפעילויות הרגילות. פיזיותרפיסט יכול להביא להקלה מהירה מאד בכאב ולהחיש את החזרה לפעילות רגילה. זה עוזר להסתכל בצורה חיובית על הדברים לאורך ההחלמה מהכאב.

הבדיקה הפיזיקלית של הפיזיותרפיסט נועדה לצורך גילוי שורש הבעיה בצוואר ולאחר מכן מביאה לאבחנה לטיפול מתאים באמצעות טכניקות עיסוי, מובילזציות לחוליות ותרגילים שונים. התרגילים לצוואר הם דרך מצויינת להרפיית המתח והם חלק חשוב בטיפול בכאבי צוואר.

כואב לך הצוואר ? התקשר אלי עוד היום, אני מבטיח לעשות ככל יכולתי לקבוע את הטיפול הראשון תוך 24 שעות מרגע הפניה אלי, אני מבצע טיפולי פיזיותרפיה בחריש, פרדס חנה, מצפה אילן, עפולה ובסביבה

ניתן לקבל מידע נוסף על אופי הטיפול כאן ומידע על מחירים כאן.